diumenge, 14 de desembre del 2008

Reflexió personal (posterior a la pac3)


Quan varem acabar la webquest de la pac 2, la satisfacció per haver aconseguit l'objectiu proposat, la tranquilitat d'haver acabat una activitat molt atractiva però molt absorvent que no ens permetia centrar-nos en altres pacs, el procés de consolidació dels aprenentatges adquirits i els dubtes sorgits sobre certs conceptes d'interculturalitat, etc. no em van deixar valorar la webquest objectivament. Estava orgullosa del treball fet. 



Dies més tard, vaig començar a ser més crítica i observant webquests d'altres companys o professionals em vaig adonar de les mancances de la nostra o dels aspectes a millorar. Em va animar a pensar de fer-ne una altra però amb més temps i sense pressions i vaig aprofitar que he realitzat les pràctiques a un centre d'acollida d'immigrants (i hi continuaré assistint com a voluntària) on s'atenen a persones nouvingudes a la ciutat però també es realitza una tasca de sensibilització de la població autòctona, per plantejar-li a la tècnic amb la qual he treballat que després dels tallers (xerrades, gimcanes, etc) que es realitzen als centres educatius, seria molt interessant poder-los facilitar un material per continuar-hi treballant i aprofundir en el tema i una bona idea seria fer-ho a través d'una webquest.  En això estem...

En realitzar la pac 3, vaig aplicar la graella d'anàlisi proposada per valorar la webquest realitzada pel nostre grup a la pac 2 i vaig tenir algunes sorpreses (tan positives com negatives).
Així doncs,  valoro molt positivament aquesta activitat, no només perquè motiva a fer la classificació i valoració dels recursos web que trobem sinó perquè dóna eines sobre com fer-ho. 
La webquest que he analitzat jo per a la pac 3 també es basava en l'anàlisi de materials web per a un tema en concret, però la gran mancança (i ara m'adono que no la vaig mencionar a la pac) era que no donava les eines o models per fer-ho. Els criteris els havia d'aportar cada docent.

M'he adonat també que la graella tot i ser molt útil per a alguns materials, es fa difícil de seguir en altres casos, així que m'he proposat elaborar a nivell personal altres graelles per complementar la facilitada pels consultors, per poder classificar d'ara en endavant el material web educatiu que remeni...