diumenge, 21 de setembre del 2008

INICI


Des de que vaig començar Psicopedagogia, el títol d'aquesta assignatura m'ha estat molt suggerent.  Considero que en l'actualitat és bàsic còneixer quin enfoc donar a la diversitat cultural des de l'àmbit educatiu i per tant espero poder aprendre molt en aquesta assignatura. 
Parteixo de la base del desconeixement total (només sé que no sé res),  ja que tot el què he pogut fer sobre educació intercultural ha estat per motivació pròpia i bona voluntat, però sense una formació que ho sostingui. 
Em fascina conèixer diferents cultures i viatjant, sempre que puc, m'endinso en el meravellós món de les relacions humanes per aprendre sobre elles. Espero que aquesta assignatura em doni la visió educativa que em manca.

D'inici, considero que l'educació intercultural ha de promoure actituds interculturals positives (respectar les diferències, admetre diferents models culturals, assumir criteris de tolerància...), potenciar la vonvivència i la cooperació  i lluitar per la igualtat d'oportunitats.
Però per definir més continguts o competències necessaris, necessito més temps de reflexió... espero poder completar-ho aviat. 

Partint de l'experiència de Noves Tecnologies, l'altra assignatura on varem mostrar l'evolució dels aprenentatges en un blog,  considero que és molt interessant i enriquidor i espero poder compartir també molts aprenentatges amb els companys d'aquesta aula.  

Seguim en contacte!

Una abraçada